Hytten har 3 soverom med 6 sengeplasser, stue, kjøkken, uthus og naust. Hytten er oppusset i 2016 og holder en moderne standard, særdeles rikelig med stikkontakter og god belysning. Det er også ny platting rundt mesteparten av hytten. På plattingen står det rotting møbler, putekasse og bål panne for grilling/bålkos. Det er dyner og puter på soverommene, sengetøy må tas med.

Kjøkkenet er utstyrt med ny komfyr med keramisk topp, avtrekksvifte, kjøleskap med fryser, vask og innlagt sommervann. Skapene er fylt opp med det meste en trenger til matlaging, servering og oppvask. Spisebord med god plass til 6 personer.

I stuen er det plassert en stor sofakrok med bord, puff, puter og pledd. Det er montert en vegg hengt 50” led tv med tilhørende Blueray spiller. Det er pr i dag ikke tv-signal på hytten, men med HDMI kabelen kan du enkelt koble til PC, Mac m.m direkte på tven.

I uthuset finner du utemøbler, kull, ved, lagringsplass og toalett. Toalettet er snurredass med godt avtrekk.

!NB – Les Følgende:
– Eget sengetøy må tas med, Køyesengen på det ene rommet har 2x 90 senger og de to andre rommene er utstyrt med 120 senger.
– Det er ikke innlagt vann på vinteren, vann må tas med eller hentes i brønnen som befinner seg ca midt mellom Elektrikerhytta og nærmeste nabo til høyre sett fra veien.
– Hytten er elektrisk oppvarmet, med tre panelovner. Ovnene skal settes på og stilles på ca 15 grader når du forlater hytten.
– Hytten skal forlates ferdig vasket og klar for neste leietaker.

Naustet ligger ca 200m vider innover fra hytten, der har vi en aluminiumsbåt.
Båten er en Viking 440 med styrekonsoll, elektrisk start og en 9,9 HK påhengsmotor innkjøpt ny i 2016. Båten er 14 fot (4,2 meter), godkjent for 5 personer og 530 kg total last. Båten med motor og alt veier under 200 kg. Det er håndvinsj i naustet og båten ligger på båt vogn, det er anbefalt og være minst to stykk når båten skal legges ut/tas opp.

-Regler for bruk av båt:
-Nøkler befinner seg i hytten, og legges på plass etter bruk
-Det er 18 års aldersgrense for bruk av båt og ikke lov å bringe med eller nyte alkohol.
-Flytevester til voksne og redningsvester til barn er påbudt ved bruk av denne båten.
-Motoren skal ikke startes før båten er nedsenket i vann.
-Båten skal kjøres helt ut i vannet på båtvognen, for å unngå slitasje på båten. Sjekk hvordan båten er festet til vognen, slik at den blir festet likt og riktig igjen når den skal opp. NB! Ta med bensin om du skal bruke båten.

Det er gode fiskemuligheter både vinter og sommer, Åselifjorden ligger på andre siden av Åslibrua fra hytta og videre innover finner du Børelva. Valnes ligger ca 15 minutter gange fra hytten, der er det bra forhold for dorging av sjøørret. Velger men å gå mot Sundstraumen som er ca 10 min gange fra hytten er det mye sei og torsk. OBS, vær særdeles aktsom i disse farevannene, uerfarne båtførere har ikke noe der å gjøre. For ferskvannsfiske finnes det også gode muligheter, Valnesvannet anbefales spesielt.

Hytten ligger på Åseli, ca. 4 mil fra Bodø. Kjør kystriksveien til Åseli ca 2 km. forbi Åselibruen. Ta av veien til høyre ned mot campingplassen, følg veien forbi campingplassen til du ankommer felles parkeringsplass. På parkeringen er det oppmerkede plasser, 1 stykk bil kan kjøres innenfor bommen og parkeres ved på hyttas parkeringsplass. Hytta er nr. 2 etter bommen. Det er ca 1 mil til Saltstraumen. Der finner du hotell, kafè, museum, campingplass, butikk og “bensinstasjon”.

Døgnleie kr 100,- for medlemmer, betaling via VIPPS, gå til Betal og søk på Bodø Elektrikerforening.

Leie av Åselihytta

Ingen arrangement for øyeblikket

Hvis du ønsker å leie hytta, fyll inn skjema under, så vil du få svar på mail eller tlf.

Fra*

Til*

* Må fylles ut

Betaling for leie på Vipps